Till senaste kommentaren

Varför kan jag inte e-signera p.g.a. "fel kontonummer"?

När jag ska esignera mitt avtal säger det att jag skriver fel kontonummer och clearingnummer hur ska jag skriva in det jag har Swedbank
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Uppdaterad 2019-12-11
    Hej Tommy och tack för ditt inlägg!

    Clearingnumret ska bestå av fyra siffror, därför ska du utesluta den femte siffran för att kunna gå vidare. Kontonummer ska anges precis som vanligt. Vissa banker som t.ex. Swedbank använder 5 siffrigt-clearingnummer, den sista siffran är dock en kontrollsiffra och kan uteslutas.

    Med vänlig hälsning,
    Renee Handläggare, Kundservice
    (Uppdaterad ) Rapportera olämpligt innehåll Bästa svaret
  • Nu mister ni en blivande kund.
    Först hänger sig sidan med formuläret så inga avtal kan läsas och inga bilagor laddas in. Försöker igen. Ny webläsare. Skriver in hela formuläret (ansökan om sparkonto Företag) en gång till.
    Då fungerar inte Bank ID. Kan inte öppna bank ID på fil och därför inte signera.
    Kollar om det fungerar på Skatteverkets hemsida - inga problem.
    Hej då.
  • Hej Lena och tack för ditt inlägg!

    Tråkigt att det inte har funkar, vill du så ring oss på 0771717710 så vägleder vi dig.
    Med vänlig hälsning
    Monica
    Monica Handläggare, Kundservice
  • Hej .forsökar öpna sparkonto.Går inte att slut signera med bank ID?
    Uwe
  • Hej Uwe och tack för ditt inlägg.

    Varför du inte lyckas signera med ditt BankID kan bero på ett flertal faktorer, därför behöver en felsökning genomföras. Eftersom vi endast kan besvara generella frågor via denna kanal får vi hänvisa dig till att kontakta vår kundservice på 0771-717-710 för att få hjälp med felsökningen.

    Det du kan testa själv innan är enligt nedan:
    1. Händer detta via telefonen, se till att båda telefonen och eventuella appar är uppdaterade till senaste versionen.
    2. Händer det via datorn, testa att använda en annan webbläsare (Google Chrome brukar vara den som fungerar bäst).
    3. Försök med en annan dator/telefon för att utesluta något fel med själva apparaten.
    4. Dubbelkolla att din internetuppslutning är bra.

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Fabian Handläggare, Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.