Välkommen till Marginalen Banks Kund-forum!
Vi hjälper gärna till att besvara allmänna frågor eller funderingar. Vi har därför sammanställt de vanligaste frågeställningarna här bredvid. Hittar du inte det du söker så ställ gärna din fråga till oss så besvarar vi den inom 24 timmar under vardagar 08-17.
För mer specifik hjälp vänligen logga in på internetbanken och skicka ett meddelande till oss!❤️
Marginalen Bank grundades 2010 och har idag runt 300 000 kunder. Vår vision är att bidra till en bättre värld genom att skapa ekonomiskt försprång till människor som söker en bank och partner som inte bara tittar på siffror utan lika mycket på idéer och framtid. Mer om oss hittar du här
Dessvärre kan du inte sätta in kontanter i en insättningsautomat till ett konto hos oss. Detta eftersom vi inte tillhandahåller kontanter. Du kan sätta in pengar till ett konto i en annan bank och sedan överföra till ditt konto hos oss.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Dessvärre behövs en ytterligare bank för att sätta in kontanter i en bankomat. Du registrerar sedan en överföring till ditt konto hos oss.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
För att vi skall kunna hjälpa er med detta behöver ni posta in original avin, kontonummer för insättning, namn & underskrift, personnummer samt ort & datum till nedan adress:
Marginalen Bank
Treasury Operations
Box 261 34
100 41 Stockholm
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Detta är en Swedbank avi pensionsutbetalning. Dom meddelar att jag kan göra detta digitalt om ni har clearing nummer (vilket jag förstår att ni har) och genom att använda och använda 10 siffriga IDK numret. Avin är utställd på mig med mitt personnummer.
Är detta OK?
Hälsningar
Anders
Om ni syftar på att registrera detta via kontoöverföring till ditt clearing- samt kontonummer, hanteras detta via Swedbank. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt är du välkommen att kontakta oss via en kanal där vi kan verifiera dig. Ni kan skicka ett meddelande i inloggat läge direkt på internetbanken alternativt ringa oss på 0771-717 710.
Öppettider vardagar 8-18.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Vilket är ocr nr?
Vid en överföring anger du endast clearing och kontonummer. Du finner ditt kontonummer via internetbanken och appen. De fyra första siffrorna 9235 är vårat clearingnummer.
Via denna kanal kan vi endast ge generell information. För att få hjälp med ditt ärende är du välkommen att kontakta oss via telefon alternativt via ett meddelande i internetbanken. Du når oss på 0771 717 710 vardagar 08-18.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänliga hälsningar,
Om du nyligen har öppnat ett Likvidkonto på Marginalen Bank kan du göra en insättning på detta via clearing och kontonummer för att binda kapital på ett Fasträntekonto. Den första insättningen som sker på Likvidkontot över 40 000 SEK placeras bankdagen efter insättning på ett Fasträntekonto på önskad bindningstid. Observera att det är endast en insättning på Likvidkontot som gäller.
Likvidkontot är ett slusskonto kopplat till Fasträntekontot, vilket innebär att transaktionen av kapital sker först till detta konto. Därefter placerar vi kapitalet automatiskt på Fasträntekontot nästkommande bankdag. Om ni har Kivra kommer ni mottaga en elektronisk placeringsbekräftelse, alternativt skickas placeringsbekräftelsen per post.
Vi önskar dig en fortsatt fin dag!
Med vänlig hälsning,