Hur ansluter man till swish?

Hur ansluter jag swish till mitt lönekonto?

Kommentarer

  • Hej Sara och tack för ditt inlägg!

    För att ansluta ditt Lönekonto till Swish behöver du ha ett BankID sedan följer du dessa instruktioner:
    1. Ladda ner Swish-appen.
    2. Anslut ditt mobilnummer till ditt Lönekonto under rubriken "Swishanslutningar", som du hittar i menyfältet i Internetbanken.
    3. Ange ditt telefonnummer i Swish-appen. Klart
    Du kan läsa mer om Swish här.

    Vi önskar dig en fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Amanda Specialist, Kundservice
    (Uppdaterad )
  • Hej, kan man ansluta sitt Travellerkort hos er till Swish så man kan få bonuspoängen när man använder sig av den tjänsten?
  • Hej Fredrik och tack för ditt inlägg!

    Swish är i dagsläget endast anslutningsbart till vårt Lönekonto men vi lyfter givetvis fram dina synpunkter.

    Vi önskar dig en fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Karl Funktionsledare, Kundservice
    (Uppdaterad )
  • Vad är maxbeloppet för en betalning med Swish?
    Hittar tyvärr inte den informationen hur jag än letar.
  • Hej Anna och tack för ditt inlägg!

    Du bestämmer din veckovisa gräns själv. Som standard är gränsen 20 000 SEK per kalendervecka. Om du vill ändra din veckovisa gräns gör du här  genom att logga in.

    Du kan även skapa en tillfällig beloppsgräns upp till 150 000 SEK. Den tillfälliga beloppsgränsen gäller vid en betalning under din valda dag. Du kan utföra tillfälliga beloppsgränser en gång per kalendermånad.

    Vi önskar dig en fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Karl Funktionsledare, Kundservice
    (Uppdaterad )
  • Hej
    Hur gör jag för att avaktivera/ta bort mitt kontos Swishkoppling?
  • Hej Finn och tack för ditt inlägg!

    Du kopplar på och av din Swish i inloggat läge på internetbanken. Det finns en ruta för Swish under fliken "Översikt" och sedan lite längre ned på sidan till höger.

    Vi önskar dig en fin dag!
    Med vänlig hälsning,
  • Hej!
    Kan man få Swish kopplat till företagskonto?
  • Hej Conny och tack för ditt inlägg!

    Dessvärre har vi inte swish för företag i dagsläget. Vi har tagit din synpunkt vidare i utvecklingssyfte och hoppas kunna erbjuda detta inom en snar framtid.


    Vi önskar dig en fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Specialist, Marginalen Bank
  • Hej! I februari ställdes en fråga om Swish för företag och svaret ni gav då var att ni hoppades ha en lösning "inom en snar framtid". Har ni någon uppdaterad info om när ungefär det kan tänkas bli verklighet?
  • Hej Anna Karin och tack för ditt inlägg!

    Vi har dessvärre ingen uppdaterad information när Swish blir aktivt till företagskunder.

    Vid ytterligare frågor får ni gärna kontakta vår kundservice på 0771-717 710 Öppettider vardagar 8-20 samt helger 9-17

    Vi önskar dig en fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Specialist, Marginalen Bank
  • Hej!
    Min swish är ansluten till mitt lönekonto och jag kan ta emot swish utan problem men när jag själv ska betala med swish så står de att min swish inte är aktiverad? vad beror de på?
  • Hej Johan och tack för ditt inlägg!

    Vi kan endast svara på generella frågor via denna kanal. Ni får gärna kontakta vår kundservice så undersöker vi varför er swish inte fungerar.

    Ni kan kontakta oss på 0771-717 710.
    Öppettider vardagar 8-20 samt helger 9-17.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Specialist, Marginalen Bank
  • Hej! När jag ska koppla swish till mitt konto så går det inte det står signalfel, testat i flera dagar men funkar inte
  • Hej Hanna och tack för ditt inlägg!

    Dessvärre kan vi inte se din swishanslutning via denna kanal, du är välkommen att kontakta oss på ovan nummer eller via ett meddelande i internetbanken så kan vi titta närmre på detta.

    Anledningen till att man inte kan ansluta swish kan även bero på att man redan har tre swishanslutningar. Man kan max ha tre swishanslutningar på sig själv.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Amanda Specialist, Kundservice
  • Hej!
    Det går inte att ansluta swish till mitt lönekonto. Visar fel när jag har uppgivit mitt mobilnummer.
  • Hej Gith och tack för ditt inlägg!

    Då vi dessvärre inte kan se över din swish via denna kanal får vi be dig kontakta oss på ovan nummer eller via ett meddelande så kan vi titta närmre på detta.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Amanda Specialist, Kundservice
  • Jag ser att frågan ställts tidigare men nu har ytterligare tid passerat. När i tiden planerar ni att möjliggöra koppling till Swish för företagskunder?
  • Hej Annicka!

    Vi har dessvärre ingen uppdatering på detta i dagsläget. Vi tar självklart dina synpunkter vidare!

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Amanda Specialist, Kundservice
  • när ska du ha en swish? för företog
  • Hej Ganbaatar och tack för ditt inlägg!

    Vi erbjuder dessvärre inte Swish till företagskonton i dagsläget, vi kommer publicera information gällande detta om vi lanserar denna tjänst till företagskonton. 

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Specialist, Marginalen Bank

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.