Välkommen till Marginalen Banks Kund-forum!
Vi hjälper gärna till att besvara allmänna frågor eller funderingar. Vi har därför sammanställt de vanligaste frågeställningarna här bredvid. Hittar du inte det du söker så ställ gärna din fråga till oss så besvarar vi den inom 24 timmar under vardagar 08-17.
För mer specifik hjälp vänligen logga in på internetbanken och skicka ett meddelande till oss!❤️
Marginalen Bank grundades 2010 och har idag runt 300 000 kunder. Vår vision är att bidra till en bättre värld genom att skapa ekonomiskt försprång till människor som söker en bank och partner som inte bara tittar på siffror utan lika mycket på idéer och framtid. Mer om oss hittar du här
För att ansluta ditt Lönekonto till Swish behöver du ha ett BankID sedan följer du dessa instruktioner:
- Ladda ner Swish-appen.
- Anslut ditt mobilnummer till ditt Lönekonto under rubriken "Swishanslutningar", som du hittar i menyfältet i Internetbanken.
- Ange ditt telefonnummer i Swish-appen. Klart
Du kan läsa mer om Swish här.Vi önskar dig en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Swish är i dagsläget endast anslutningsbart till vårt Lönekonto men vi lyfter givetvis fram dina synpunkter.
Vi önskar dig en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Hittar tyvärr inte den informationen hur jag än letar.
Du bestämmer din veckovisa gräns själv. Som standard är gränsen 20 000 SEK per kalendervecka. Om du vill ändra din veckovisa gräns gör du här genom att logga in.
Du kan även skapa en tillfällig beloppsgräns upp till 150 000 SEK. Den tillfälliga beloppsgränsen gäller vid en betalning under din valda dag. Du kan utföra tillfälliga beloppsgränser en gång per kalendermånad.
Vi önskar dig en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Hur gör jag för att avaktivera/ta bort mitt kontos Swishkoppling?
Du kopplar på och av din Swish i inloggat läge på internetbanken. Det finns en ruta för Swish under fliken "Översikt" och sedan lite längre ned på sidan till höger.
Vi önskar dig en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Kan man få Swish kopplat till företagskonto?
Dessvärre har vi inte swish för företag i dagsläget. Vi har tagit din synpunkt vidare i utvecklingssyfte och hoppas kunna erbjuda detta inom en snar framtid.
Vi önskar dig en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Vi har dessvärre ingen uppdaterad information när Swish blir aktivt till företagskunder.
Vid ytterligare frågor får ni gärna kontakta vår kundservice på 0771-717 710 Öppettider vardagar 8-20 samt helger 9-17
Vi önskar dig en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Min swish är ansluten till mitt lönekonto och jag kan ta emot swish utan problem men när jag själv ska betala med swish så står de att min swish inte är aktiverad? vad beror de på?
Vi kan endast svara på generella frågor via denna kanal. Ni får gärna kontakta vår kundservice så undersöker vi varför er swish inte fungerar.
Ni kan kontakta oss på 0771-717 710.
Öppettider vardagar 8-20 samt helger 9-17.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Dessvärre kan vi inte se din swishanslutning via denna kanal, du är välkommen att kontakta oss på ovan nummer eller via ett meddelande i internetbanken så kan vi titta närmre på detta.
Anledningen till att man inte kan ansluta swish kan även bero på att man redan har tre swishanslutningar. Man kan max ha tre swishanslutningar på sig själv.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Det går inte att ansluta swish till mitt lönekonto. Visar fel när jag har uppgivit mitt mobilnummer.
Då vi dessvärre inte kan se över din swish via denna kanal får vi be dig kontakta oss på ovan nummer eller via ett meddelande så kan vi titta närmre på detta.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Vi har dessvärre ingen uppdatering på detta i dagsläget. Vi tar självklart dina synpunkter vidare!
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Vi erbjuder dessvärre inte Swish till företagskonton i dagsläget, vi kommer publicera information gällande detta om vi lanserar denna tjänst till företagskonton.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,