Behörighetsadministratör - vad är det?

I ansökningshandlingen anges "behörighetsadministratör", vad innebär det?

Kommentarer

  • Hej och tack för ditt inlägg!

    Som Behörighetsadministratör kan en eller flera personer administrera behörigheter för företaget/föreningen.

    Som behörighetsadministratör kan man:
    - Utöka, begränsa eller ta bort behörigheter på anmälda användare samt lägga upp nya behörigheter.

    För att lägga till en behörig användare i Internetbanken för Företag loggar administratören in. Därefter navigerar du dig till företagsöversikten och klickar på knappen “Hantera behörigheter’’.

    Du kan även klicka på “Profil” i huvudmenyn och därefter på “Hantera behörigheter” under sektionen “Inställningar” på profilsidan.

    Administratören kan sedan i sin tur lägga till användare med behörighet genom att klicka på en person under behöriga eller lägga till en ny person.

    Vi önskar dig en fortsatt fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.