Behörighetsadministratör - vad är det?

I ansökningshandlingen anges "behörighetsadministratör", vad innebär det?

Kommentarer

  • Hej och tack för ditt inlägg!

    Som Behörighetsadministratör kan en eller flera personer administrera behörigheter för företaget/föreningen.

    Som behörighetsadministratör kan man:
    - Utöka, begränsa eller ta bort behörigheter på anmälda användare.

    Du kan däremot inte ändra/justera i din egen behörighet eller lägga till en ny behörig användare.

    Vill ni lägga till en användare eller behörighetsadministratör behöver ni fylla i blanketten ”Företag, Internetbank, utökad anmälan behörig användare” där ny användare anges. Blanketten hittar ni på vår hemsida.

    Vi önskar dig en fortsatt fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Arian Specialist, Kundservice
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.