Till senaste kommentaren

Vilket konto behöver jag ha för att kunna ta emot en utlandsbetalning?

Behöver jag ha något speciellt konto för att ta emot en utlandsbetalning?

Kommentarer

  • Hej Niklas och tack för ditt inlägg!

    Önskar du som privatperson ta emot en utlandsbetalning, behöver du ha ett transaktionskonto. Det är vårt lönekonto och/eller I’m yours-konto.
    Om du som företagskund önskar ta emot en utlandsbetalning, behöver du ha ett transaktionskonto. Det är vårt företagskonto.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Amanda Specialist, Kundservice
  • Hello,
    I have a salary account, and I set up my salary payment in Marginalen. I work for an american company that does payments from the US but you blocked it and you said that I need to fill in a letter and send it back to receive the amount? If this was one time it would be fine but one of your colleagues said that every month I will have to do this procedure and wait 2 weeks until I receive my salary?
    When I opened the account I made very clear that my salary is from the US why didn't you warn me?

    Is there any way to avoid this procedure every month or just do it once?
    I have tried searching through your documentation and you don't mention this anywhere....

    == Svenska:
    Hej på er,
    Jag har ett lönekonto och jag har satt upp min löneutbetalning i Marginalen. Jag arbetar för ett amerikanskt företag som gör betalningar från USA men du blockerade det och du sa att jag måste fylla i ett brev och skicka tillbaka det för att få beloppet? Om detta var en gång skulle det vara bra men en av dina kollegor sa att jag varje månad måste göra denna procedur och vänta 2 veckor tills jag får min lön?
    När jag öppnade kontot var jag mycket tydlig med att min lön kommer från USA, varför varnade ni mig inte?

    Finns det något sätt att undvika denna procedur varje månad eller bara göra det en gång?
    Jag har försökt söka igenom din dokumentation och du nämner inte detta någonstans....
    Rodrigo
  • Hej och tack för ditt inlägg!

    Vi ber dig kontakta oss via en kanal där vi kan verifiera dig för att lätttare kunna undersöka ditt ärende. Du kan kontakta vår kundtjänst via telefon på 0771 717 710 vardagar 8-18
    Du kan även kontakta oss via ett meddelande i Internetbanken, logga in på www.marginalen.se och välj fliken "Meddelande".

    Vi önskar dig en fortsatt fin dag!
    Med vänliga hälsningar,
    Maja Handläggare, Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.