Till senaste kommentaren

Vad har hänt med resedestinationerna?

Hej!
Först och främst verkar möjligheten att snabbt förstå vart jag kan resa försvunnit. Nu måste man uppenbarligen gissa på olika platser för att se vart poängen räcker?

Sen verkar man inte komma så långt längre. Jag har samlat poäng hos er i oändlig tid, i stället för t.ex. med SAS Eurobonus Mastercard. Men nu verkar poängen blivit mycket mindre värda? Jag har snart 170.000 poäng. Vart kan jag resa (två personer)? Har ni devalverat mina poäng?

(Sen verkar Poängportalen gjord av småbarn som inte kan svenska, vilket är ganska pinsamt!)
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Bengt och tack för ditt inlägg.

    Tanken med den nya bokningsportalen är att man som kund inte ska styras över sina poäng utan vill du resa till en destination så ska den möjligheten finnas oavsett om du har 20 000 poäng eller 100 000 poäng. Men jag lyfter vidare att det borde finnas exempeldestinationer med ungefärliga kostnader så man har en möjlighet att skumma igenom olika alternativ om man nu inte har bestämt sig för en destination.

    Att poängen är något högre har att göra med att vi tidigare drog poäng baserat på destination och biljettens kostnad. Tidigare drogs även skatten direkt från kontot men nu är den kostnaden medräknad som poäng istället. Därav ser poäng något högre ut men i själva verket är det ingen större skillnad.

    Med vänlig hälsning,
    Karl Kundservice
  • Hotellnätter har också blivit väldigt mycket dyrare. En natt på Elite Gbg kostade i augusti 18k poäng och enligt nya poängportalen kostar det nu 36k poäng.. Varför?

    Emma
  • Hej Emma och tack för ditt inlägg!

    Du tänker nog på våra Liveit upplevelser som du kan läsa mer om här.
    Där finns fortfarande Hotellövernattning Elite Hotels för 18 000 poäng.

    Via bokningsportalen kan du boka flyg och hotell tillsammans, det är något helt annat.

    Med vänlig hälsning,
    Karl Kundservice
  • Hej!
    Nya Poängportalen har de senaste dagarna fungerat uruselt. Utloggad flera gånger sedan 20/10.
    Bokade och missade begära poängavdrag eller så funkade inte begäran. Kunde innekomma in för att ändra...
    Ringde Marginalens kundservice som inte kunde hantera problemet 21/10 och 22/10. De kunde inte koppla vidare till Poängportalen.
    Skrev meddelande till Poängportalen och har inte fått svar!?
    Ringde till slut Englandsnumret idag, bara för att få veta att det gått för lång tid för att åtgärda...
    Hälsningar
    Mats

    Mats
  • Hej Mats och tack för ditt inlägg!

    Poängportalen har haft en del driftstörningar de senaste dagarna men detta ska vara åtgärdat och portalen ska nu fungera som den ska. När det kommer till frågor rörande poängportalen så behöver du däremot kontakta deras egna kundservice. Kontaktuppgifterna hittar du i inloggat läge.

    Vår kundservice ska givetvis kunna koppla dig vidare till Poängportalens kundservice och detta är något vi lyft vidare till berörd avdelning. Vi har även lyft vidare dina övriga synpunkter angående poängportalen så vi kan förbättra portalen allt eftersom.

    Med vänlig hälsning,
    Karl Kundservice
  • Hej och tack för svaret!
    Dock önskar jag fortfarande få använda mina intjänade poäng och att ni åtgärder detta eftersom det varit så mycket driftsstörningar.
    Hälsningar
    Mats
    Mats
  • Hej Mats och tack för ditt inlägg!

    Detta är tyvärr inget vi kan hantera utan du behöver kontakta poängportalens kundservice så får dem se om det går att lösa på något sätt.

    Med vänlig hälsning,
    Karl Kundservice
  • Bakvänt.
    De svarade igår att jag kan avboka helt utan säkerhet för redan debiterad kostnad på mitt kort. I så fall får jag göra ny bokning med risk för dubbla kostnaden...
    När systemen bevisligen inte varit funktionella menar jag att ni ansvarar för att rätta till och överföra kostnaden till mitt poängsaldo.
    Hälsningar
    Mats

    Mats
  • Hej Mats och tack för ditt inlägg!

    Vi ansvarar tyvärr inte för poängportalen och dess funktionalitet utan alla frågor kring portalen, debiteringar som skett felaktigt, tekniska fel etc. behöver du ta direkt med poängportalens kundservice.

    Med vänlig hälsning,
    Karl Kundservice
  • Bedrövligt Marginalen Bank!!!
    Jag bokade igår en flygresa via poängportalen. Först hade jag liknande problem som andra nämner, att det inte gick att logga in osv.
    När jag sedan bokat min biljett och ser bokningsbekräftelse på skärmen så ser jag att det är ett annat namn än mitt på betalningsinformationen. Verkar alltså som att någon annan betalat för mina flygbiljetter?!?
    Jag ringer numret till England och han jag pratar med fattar inte vad jag menar och det tar 15 minuter av långa väntepauser innan han slutligen fattar mitt "issue". Då ber han mej maila mitt ärende men ingen har återkopplat eller ens bekräftat att mitt mail kommit rätt.
    I mailet med bokningsbekräftelse stod det att kvitto och voucher bifogades, men där fanns inga bilagor. Så har jag ens någon biljett?
    När man sen ringer Marginalen Bank så slår dom ifrån sig allt ansvar och vägrar hjälpa mej. Poängportalen är inte deras ansvar. Så oerhört dåligt att inte ge sina kunder support tills dom är säkra på att den nya tjänsten funkar.

    Arga hälsningar,
    Mia
    Mia
  • Hej Mia och tack för ditt inlägg.

    Vi beklagar det inträffade och som du säkert är medveten om så håller vi på att undersöka samtliga fel som kunder stött på. Alla dina synpunkter är viktiga för oss och dem har lyfts vidare till berörd avdelning men som våra rutiner ser ut i dagsläget så behöver bokningar och frågor kring poängportalen gå genom poängportalens kundservice.

    Vi hoppas att poängportalen ska fungera som vanligt inom kort men fram tills dess kan vi tyvärr inte göra mer än att ta emot dina synpunkter och hänvisa dig till deras kundservice.

    Med vänlig hälsning,
    Karl Kundservice
  • För att hjälpa mej måste dom ha mitt booking-ID, och det går bara åt komma åt genom poängportalen - som inte går att logga in på! Moment 22 kallas det visst.... Men nu, efter att ha försökt hela dagen, så lyckades jag logga in och har mailat mitt booking-ID till dom. Så idiotiskt system.
    Mia Lachmann
  • Hej Mia och tack för ditt inlägg.

    Då hoppas vi på att dem lyckas hjälpa dig med din bokning och att du får en korrekt bekräftelse denna gång. 

    Med vänlig hälsning,

    Karl Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.