Välkommen till Marginalen Banks Kund-forum!
Vi hjälper gärna till att besvara allmänna frågor eller funderingar. Vi har därför sammanställt de vanligaste frågeställningarna här bredvid. Hittar du inte det du söker så ställ gärna din fråga till oss så besvarar vi den inom 24 timmar under vardagar 08-17.
För mer specifik hjälp vänligen logga in på internetbanken och skicka ett meddelande till oss!❤️
Marginalen Bank grundades 2010 och har idag runt 300 000 kunder. Vår vision är att bidra till en bättre värld genom att skapa ekonomiskt försprång till människor som söker en bank och partner som inte bara tittar på siffror utan lika mycket på idéer och framtid. Mer om oss hittar du här
Kvalificeringstid är den tid som du måste ha haft försäkringen innan du kan få rätt till ersättning.
En skada som inträffar under kvalificeringstiden omfattas inte av försäkringen.
Vid dödsfall gäller ingen kvalificeringstid.
Karenstid är den första tiden från försäkringsfallet räknat. Under karenstiden får du ingen ersättning från försäkringsbolaget. För dödsfall gäller ingen karenstid.
I villkoren för låneskyddet och betalskyddet hittar du specifik information om kvalificeringstiden och karenstiden.
Vi önskar dig en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Vad menas med ofrivillig arbetslöshet. Jag hade oplaceringsutredning och då fanns inga lediga tjänster till mig att tillsätta. Då blev jag arbetsbefriad och nu är jag arbetsökande.
Med ofrivillig arbetslöshet menas att du inte själv sa upp dig från din anställning.
Med vänliga hälsningar
Monica
Elena
För att få svar på en sådan specifik fråga behöver du kontakta försäkringsbolaget. De heter BNP Paribas Cardif och har telefonnummer 020-52 52 56.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Jag vill säga upp "Betalskydd Cardif" för mitt Marginalen Gold-kort. Hur gör jag det?
Mvh!
För att avsluta ditt betalskydd behöver du kontakta oss på 0771 717 710 eller skriva ett meddelande i internetbanken så hjälper vi dig.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,