Till senaste kommentaren

Vad är kvalificeringstid och karenstid för lån och betalskydd?

Jag undrar vad som menas med kvalificeringstid och karenstid för betal och låneskydd?

Kommentarer

  • Hej Martin och tack för ditt inlägg!

    Kvalificeringstid är den tid som du måste ha haft försäkringen innan du kan få rätt till ersättning.
    En skada som inträffar under kvalificeringstiden omfattas inte av försäkringen.
    Vid dödsfall gäller ingen kvalificeringstid.

    Karenstid är den första tiden från försäkringsfallet räknat. Under karenstiden får du ingen ersättning från försäkringsbolaget. För dödsfall gäller ingen karenstid.

    I villkoren för låneskyddet och betalskyddet hittar du specifik information om kvalificeringstiden och karenstiden.

    Vi önskar dig en fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Josephine Handläggare, Kundservice
  • Hej

    Vad menas med ofrivillig arbetslöshet. Jag hade oplaceringsutredning och då fanns inga lediga tjänster till mig att tillsätta. Då blev jag arbetsbefriad och nu är jag arbetsökande.
  • Hej Elena och tack för ditt inlägg!

    Med ofrivillig arbetslöshet menas att du inte själv sa upp dig från din anställning.

    Med vänliga hälsningar
    Monica
    Monica Handläggare, Kundservice
  • Tack för svar. Jag undrade också nu när jag har blivit ofrivillig arbetslös från en fast anställning som jag haft sedan 2014. Blev uppsagt pga arbetsbrist. Så hittar man nytt jobb och börjar arbeta men blir inte fastanställd på nya jobbet och blir arbetslös igen. Hur fungerar låneskyddet då? Låneskyddet tecknades 2019.




    Elena

  • Hej Elena och tack för ditt inlägg,

    För att få svar på en sådan specifik fråga behöver du kontakta försäkringsbolaget. De heter BNP Paribas Cardif och har telefonnummer 020-52 52 56.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Fabian Handläggare, Kundservice
  • Hej!
    Jag vill säga upp "Betalskydd Cardif" för mitt Marginalen Gold-kort. Hur gör jag det?

    Mvh!
  • Hej Anette och tack för ditt inlägg!

    För att avsluta ditt betalskydd behöver du kontakta oss på 0771 717 710 eller skriva ett meddelande i internetbanken så hjälper vi dig.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Amanda Handläggare, Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.