Ta bort automatisk ombindning


kan ni redan nu lägga in på mitt fasträntesparkonto så att det inte blir en automatiskt ombindning då den är skapad med 12 mån fast ränta ?

vill alltså inte riskera den blir automatisk ombunden samt heller inte bara 30 dagars avisering innan anser inte vara tillräckligt utan vill redan nu spärra


Tack!

Kommentarer

  • Hej Ann och tack för ditt inlägg!

    Vi kan dessvärre inte hantera ditt ärende via denna kanal på grund av banksekretess. Du kan själv hantera denna ändring på ditt Fasträntekonto via internetbanken.

    Ni kan själv välja avslut samt ombindning av Fasträntekonto via internetbanken eller via vår app.

    För att hantera detta själv klickar du på ditt Fasträntekonto och väljer sedan fliken "förlängning". Du kan göra denna ändring på kontot fram till 23:59 dagen innan kontots förfallodag.

    När du är inne i Internetbanken under "förlängning" så ser du under texten "Här kan du förlänga eller avsluta ditt fasträntekonto" en text där det står "Jag vill förlänga mitt Fasträntekonto med samma bindningstid" och till höger ser du där du kan välja inställningen på kontot.

    Om cirkeln är på vänster sida, så har du valt att inte förlänga insatt kapital efter förfallodag.

    Om däremot cirkeln är i på höger sida, så har du valt att förlänga insatt kapital efter förfallodag. Då kommer du även se denna text under detta:

    "Ditt Fasträntekonto binds om med aktuell ränta per den dagen ombindningen sker, aktuell ränta ser du på Marginalen.se. Räntan som redovisas är årsräntan på respektive bindningstid."

    Bekräfta därefter ditt val med BankID.

    När du är inne i vår app så klickar du på "förlängning", där kan du se "Jag vill förlänga mitt Fasträntekonto med samma bindningstid". Om cirkeln är till höger, så har du valt att förlänga ditt Fasträntekonto. Om cirkeln är till vänster så har du valt att inte förlänga insatt kapital efter förfallodag.

    Bekräfta därefter ditt val genom att signera ändringarna med BankID.
    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Specialist, Marginalen Bank
  • Kan inte komma åt förlängning fasträntekonto . Vill inte ha automatisk förlängning . Helt omöjligt att nå er per telefon
  • Hej Bodil och tack för ditt inlägg!

    Vi beklagar väntetiden i telefon. Vi tar ditt samtal så fort vi har en ledig handläggare tillgänglig.

    Ni kan själv välja avslut samt ombindning av Fasträntekonto via internetbanken eller via vår app.

    För att hantera detta själv klickar du på ditt Fasträntekonto och väljer sedan fliken "förlängning". Du kan göra denna ändring på kontot fram till 23:59 dagen innan kontots förfallodag.

    När du är inne i Internetbanken under "förlängning" så ser du under texten "Här kan du förlänga eller avsluta ditt fasträntekonto" en text där det står "Jag vill förlänga mitt Fasträntekonto med samma bindningstid" och till höger ser du där du kan välja inställningen på kontot.

    Om cirkeln är på vänster sida, så har du valt att inte förlänga insatt kapital efter förfallodag.

    Om däremot cirkeln är i på höger sida, så har du valt att förlänga insatt kapital efter förfallodag. Då kommer du även se denna text under detta:

    "Ditt Fasträntekonto binds om med aktuell ränta per den dagen ombindningen sker, aktuell ränta ser du på Marginalen.se. Räntan som redovisas är årsräntan på respektive bindningstid."

    Bekräfta därefter ditt val med BankID.

    När du är inne i vår app så klickar du på "förlängning", där kan du se "Jag vill förlänga mitt Fasträntekonto med samma bindningstid". Om cirkeln är till höger, så har du valt att förlänga ditt Fasträntekonto. Om cirkeln är till vänster så har du valt att inte förlänga insatt kapital efter förfallodag.

    Bekräfta därefter ditt val genom att signera ändringarna med BankID.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Maja Handläggare, Kundservice
  • Hej! I nya internetbanken för företag, kan man själv stänga av den automatiska förnyelsen?
    Kevin
  • Hej Kevin och tack för ditt inlägg!

    Dessvärre kan ni inte avsluta den automatiska förläningen på ett företags Fasträntekonto i Internetbanken.

    Om ni önskar hjälp med detta är du välkommen att kontakta vår kundservice för företag på 0774-454 541.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Siri
  • HEJ,
    JAG HAR HAFT ETT BELOPP HOS ER PÅ ETT 6MÅN FASTRÄNTEKONTO SOM FÖRFALLIT.JAG AHR MISSAT ATT BEVAKA DETT VARFÖR KONTOT PLACERATS OM HOS ERPÅ ETT NYY FASTRÄNTEKONTO. HAR VARIT SKADAD OCH LEGAT PÅ SJUKHUS OCH MISSAT ATT BEVAKA  DETTA. PRATAT MED EN HANDLÄGGARE HOS SOM SVARAT ATT MAN HAD TVÅ VECKORS ÅNGERRÄTT PÅ SÅDANT. HUR GÖR JAG FÖR ATT OMPLACERA BELOPPET?
    LARS
  • Hej Lars och tack för ditt inlägg!

    Dessvärre har vi ingen möjlighet att se över ditt ärende via denna kanal då vi enbart besvarar generella frågor via forumet. Du är välkommen att kontakta oss på 0771 717 710 vardagar 8-18 alternativt via ett meddelande i internetbanken eller appen så hjälper vi dig vidare.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Tilda Handläggare, Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.