Välkommen till Marginalen Banks Kund-forum!
Vi hjälper gärna till att besvara allmänna frågor eller funderingar. Vi har därför sammanställt de vanligaste frågeställningarna här bredvid. Hittar du inte det du söker så ställ gärna din fråga till oss så besvarar vi den inom 24 timmar under vardagar 08-17.
För mer specifik hjälp vänligen logga in på internetbanken och skicka ett meddelande till oss!❤️
Marginalen Bank grundades 2010 och har idag runt 300 000 kunder. Vår vision är att bidra till en bättre värld genom att skapa ekonomiskt försprång till människor som söker en bank och partner som inte bara tittar på siffror utan lika mycket på idéer och framtid. Mer om oss hittar du här
För att göra ett uttag från ditt sparkonto behöver du logga in i internetbanken här.
Sedan klickar du på "Betala & överför" och väljer "Kontoöverföring" och där fyller du i de uppgifter som efterfrågas, klickar på "Lägg till överföring" längst ned på sidan och ska överföringen till en annan bank så behöver du klicka på "Godkänn" till höger på sidan och godkänner då med ditt bankID.
Vi önskar dig en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Med vänlig hälsning Anna
Vänligen kontakta vår kundservice om ni önskar att hantera ett förtida uttag från ditt Fasträntekonto. Avgift för uttag är 2 % årlig ränta på uttaget belopp för återstående sparperiod, dock minst 200 kr. Om kvarstående saldo på Fasträntekonto efter uttag understiger 40 000 kr anses kontot förtidsinlöst.
Ni kan kontakta oss på 0771-717 710.
Öppettider vardagar 8-20 samt helger 9-17
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Mvh Gudrun
Vi har en beloppsgräns för överföringar samt betalningar på 200 000 kr per dygn. Denna beloppsgräns kan vi höja tillfälligt, höjningen är du registrerad i 24 timmar och återgår sedan till 200 000 kr.
Önskar du att vi hjälper dig med en tillfällig höjning är du välkommen att kontakta oss på 0771 717 710 eller via ett meddelande i internetbanken.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Vad blir avgiften för uttag på 400.000:- från ett fasträntekonto (1 års bindningstid, som jag öppnade i juli)?
Hälsningar Amanda
Du räknar ut avgiften enligt nedan. Observera att om det kvarstående beloppet understiger 40 000 kr kommer kontot räknas som förtidslöst.
Belopp att ta ut *0,02/365* antal dagar kvar på bindningstiden = Avgift (minst 200 kr)
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Vi har en max gräns för uttag på 2 000 000 kr per dygn.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Du kan spara ett konto under mottagarregistret i internetbanken. Du klickar på "betala & överför" och sedan "mottagarregister". Där lägger du till kontot, när du sedan registrerar en överföring kommer det kontot dyka upp som du kan välja att överföra till.
Med vänlig hälsning,
Vi kan dessvärre endast besvara generella frågor via denna kanal. Vänligen skicka ett meddelande i inloggat läge på internetbanken alternativt ringa vår kundservice så hjälper vi dig!
Ni kan kontakta oss på 0771-717 710
Öppettider vardagar 8-20 samt helger 9-17
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Med vänlig hälsning,
Anna
Vänligen kontrollera att det inte är registrerat som betalning till plusgiro/bankgiro, ni kan endast hantera kontoöverföringar från Sparkontot. Ni behöver välja ''kontoöverföring''för att sedan fullfölja överföringsuppdraget.
Ni kan kontakta oss på 0771-717 710
Öppettider vardagar 8-18 samt helger 9-17
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Det finns ingen beloppsgräns vid ankommande överföringar, dessa beloppsgränser är baserat på vilken beloppsgräns avsändarbanken har.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Jag har öppnat ett sparkonto och satt in pengar där. Nu behöver jag tagit en del av pengarna. Hur gör jag?
Jag hittar ingen information som gäller uttag.
Jag har försökt via ”betala” men där kan jag bara ”överföra” mellan mina konton hos er.
Sen har jag försökt att logga in på er internetbank med mobilt BankID men det går inte. Fick info att min BankID app behöver uppdateras. Den är uppdaterad men samma info kommer upp ändå.
Så hur gör jag nu?
Mvh Susanne
För att göra en överföring går ni in under Betala / Överför, där registrerar ni överföringen genom att fylla i clearing och kontonummer samt belopp överföringen ska till. Därefter ''Lägg till överföring'' samt ''Godkänn''
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Tyvärr så fungerar det inte ändå.
Det är bara de mottagare som finns med i listan över sparade mottagare som man kan välja mellan. Och de sparade är endast mina konton hos Swedbank.
När jag fyller i Clearing och kontonummer till mitt konto hos Nordea så hittas ingen mottagare. Meddelandet som kommer är "Inga mottagare hittades"
Så min fråga är "Hur lägger jag till en NY mottagare?
Med vänlig hälsning, Susanne
Ni lägger till mottagare genom att registrera en överföring enligt ovan beskrivning och väljer '' Spara mottagare'' innan ni godkänner överföringen. Ni kan testa logga in via internetbanken för att spara din mottagare.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Det här blir moment 22.
För att registrera en överföring måste det finnas en sparad mottagare.
För att spara en mottagare måste man först registrera en överföring.
Så vad gör jag nu?
Med vänlig hälsning, Susanne
Du är välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig undersöka detta vidare! Ni kan kontakta oss på 0771-717 710, öppettider vardagar 8-18.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
jag har ett Högräntekonto.
Jag kan inte förstå hur jag ska gå tillväga för att föra över pengar till mitt konto på en annan bank.
"Ny betalning/Överföring" säger bara att jag ska skaffa lönekonto.
"Mottagarregister", där kan jag lägga in uppgifter för bank samt belopp men ingenstans blir jag ombedd att bekräfta överföringen. Inte heller syns något under "Kommande händelser".
Mvh Annika
Ni kan dessvärre inte själv hantera en överföring från ditt Högräntekonto. Ni behöver kontakta oss via meddelande i inloggat läge via internetbanken alternativt ringa oss på 0771-717 710 med din begäran så hjälper vi dig!
Öppettider vardagar 8-18.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Stämmer verkligen detta 👍
Vi har en maxgräns för uttag på 200 000 kr per dygn vid överföringar till konto i annan svensk bank.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,