Till senaste kommentaren

Kan man beställa en överföring via telefon?

Kan man via telefon överföra pengar direkt från eget befintligt högräntekonto till eget nyöppnat fasträntekonto via tillhörande likvidkonto?

Kommentarer

  • Hej Lennart och tack för ditt meddelande!

    Ja, vi kan hjälpa till med en överföring över telefon. En överföring tar ungefär 1-2 bankdagar. När kapital (minst 40 000 SEK) sedan ligger placerat på ett nytt likvidkonto så förflyttas kapitalet per automatik till ett fasträntekonto inom ungefär 1-2 bankdagar.

    Önskar du däremot avsluta högräntekontot behöver du skriva ett meddelande till oss i internetbanken i inloggat läge. Här  kan du se tråden om hur du begär ett avslut av konto.

    Observera att du behöver ha ditt BankID eller din säkerhetsdosa redo när du ringer oss.
    Du når vår kundservice på 0771 717 710. Vardagar 08-20 samt helger 09-17.

    Vi önskar dig en fin dag!
    Med vänlig hälsning,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.