Till senaste kommentaren

Varför har jag mottagit brev om kundkännedom?

Hej! Jag har fått ett brev från er gällande kundkännedom. Vad gäller det? Behöver jag svara på brevet?

Kommentarer

  • Hej Karin och tack för ditt inlägg!

    Penningtvättslagen kräver att alla finansiella institut ska ha god kännedom om sina kunder för att minimera risken för penningtvätt och terrorismfinansiering. Det betyder att vi behöver ha dokumenterad kundkännedom när ni blir kund hos oss. Vi behöver också få in information löpande och det betyder att vi kan behöva ställa liknande frågor igen framöver.

    Du behöver besvara dessa frågor digitalt eller genom att skicka in det brev vi har sänt till dig.

    Har du bank-ID kan du svara på frågorna här.

    Har du mottagit frågor från oss om kundkännedom men ej känner till att du är kund hos oss är du varmt välkommen att först läsa denna tråd. Hjälpte den informationen inte dig är du välkommen att kontakta vår kundservice på 0771 717 710 vardagar 08-20 samt helger 09-17.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma L Handläggare, Kundservice
    (Uppdaterad ) Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.