Kundkännedom

Hej, jag har fått ett brev från er gällande kundkännedom. Vad gäller det? Behöver jag svara på brevet?

Kommentarer

  • Hej Karin och tack för ditt inlägg!

    Penningtvättslagen kräver att alla finansiella institut ska ha god kännedom om sina kunder för att minimera risken för penningtvätt och terrorismfinansiering. Det betyder att vi behöver ha dokumenterad kundkännedom när ni blir kund hos oss. Vi behöver också få in information löpande och det betyder att vi kan behöva ställa liknande frågor igen framöver.

    Du behöver besvara dessa frågor digitalt eller genom att skicka in det brev vi har sänt till dig.

    Har du bank-ID kan du svara på frågorna via nedan länk:

    https://www.marginalen.se/om-marginalen/sakerhet/kundkannedom/

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Kundservice
  • Jag har fått motsvarande brev , men jag är inte kund hos Er (så vitt jag vet), hur kan det komma sig? Förutsätter att jag inte behöver svara men vill gärna ha svar
    Mats
  • Hej och tack för ditt inlägg!

    Om du inte har varit aktiv på ditt konto under tre år. Det vill säga att inga insättningar eller uttag har registrerats och du inte har varit inloggad hamnar ditt konto som vilande. Det är då inte synligt för dig i inloggat läge förrän du gör en transaktion på ditt konto eller aktiv ber oss att göra kontot synligt.

    Du är välkommen att kontakta oss på 0771-717 710 eller logga in i internetbanken och skicka ett meddelande till oss så hjälper vi dig vidare med ditt ärende. 

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Kundservice
  • Tack för svar. Som jag skrev tidigare har jag mig veterligen aldrig varit kund i Er bank, såvida inte ni köpt upp en bank, t ex SALUS.
    Kan det vara en möjlighet
    Mats
  • Hej Mats!

    Det stämmer, vi tog över bank2 samt Salus ansvar.

    Med vänlig hälsning,
    Emma Kundservice
  • Tack för snabba och tydliga svar!
    Mats Liljedahl
  • Hej!
    Jag tänkte fylla i formuläret om kundkännedom online, men lyckas inte komma åt det. När jag loggar in med bank-id står det bara ”internt fel. Försök igen senare”.
    Är detta något ni vet om och kommer lösa eller måste jag skicka in blanketten fysiskt?
    Christian
  • Hej Christian!

    Om du har svårigheter att komma in på länken ovan för att besvara frågorna digitalt behöver vi få in svaren per post.
    Vi hade tidigare ett tekniskt problem att logga in på länken, men detta ska nu vara åtgärdat. Vänligen testa med en annan enhet eller webbläsare.

    Med vänlig hälsning,
    Amanda Kundservice
  • Hej
    FYI så har jag försökt fylla i formuläret på dator via tre olika webläsare samt på Andriod telefon utan att lyckas. Så det tekniska problemet verkar kvarstå.
    Maria
  • Hej Maria och tack för ditt inlägg!

    För att vi ska kunna hjälpa dig med ditt ärende och skicka en felanmälan behöver vi att du kontaktar vår kundservice.
    Vänligen ring oss på 0771717710
    Mån-fre:8:00-19:00, helger 9:00-17:00

    Med vänlig hälsning


    Monica Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.