Till senaste kommentaren

Jag vill betala av mitt privatlån i förtid, hur gör jag?

Jag önskar betala av hela mitt lån i förtid, jag har autogiro hur gör jag då?

Kommentarer

  • Hej Peter och tack för ditt inlägg!

    Vid lösen av lån är det viktigt att du kontaktar oss via telefon för att få exakt lösensumma inräknad ränta per inbetalningsdatum. Du når oss på 0771 717 710 på vardagar mellan 8-20 och helger 9-17.
    Ditt autogiro kommer per automatik att avslutas när ditt lån är löst.

    Inga avgifter tillkommer vid lösen av lån. Det du betalar är räntan fram till dagens datum som inte är aviserad för månaden.

    Vill du lösa ditt bolån innan bindningstidens slut så tillkommer det ränteskillnadsersättning.

    Vi önskar dig en fin dag!
    Med vänliga hälsningar,
  • Hej
    Jag vill betala alla mitt privatlån. Kan ni skicka mig bankgiro?
    Mvh Emma
  • Hej Emma och tack för ditt inlägg!

    Vid lösen av lån är det viktigt att du kontaktar oss via telefon för att få exakt lösensumma inräknad ränta per inbetalningsdatum.

    Du når oss på 0771 717 710, öppettier vardagar mellan 8-20 och helger 9-17.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Specialist, Marginalen Bank
  • Finns det något annat sätt att nå er på än telefon?

    Det är helt orimligt att det ska ta över en timme i telefonkö. Särskilt som ni bryter samtalet medan man står i kö.
  • Hej Daniel och tack för ditt inlägg!

    Du kan alltid kontakta oss via inloggat läge via internetbanken, du kan också ringa in till oss senare på eftermiddagarna då är det inte så långa kötider.
    Vi har öppet till 20:00.

    Med vänliga hälsningar,
  • Kan man inte bara ta summan som syns på ”Mina sidor” och betala in pengar, särskilt när OCR nr är alltid samma?
  • Hej Angelika och tack för ditt inlägg!

    För att lösa lånet behöver man kontakta oss för en korrekt lösensumma, summan som framgår i internetbanken är enbart kapitalskulden.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag och helg!
    Med vänlig hälsning,
    Amanda Specialist, Kundservice
  • Jag vill lösa min lån hos er men har försökt att nå på telefon 2 gånger och stå i kö minst en timma per tillfälle och också lämna telefonnr. i väntan att ni ringer tillbaka men aldrig händer nåt. Hur man ska göra då?
  • Hej Juan och tack för ditt inlägg!

    Dessvärre har vi längre kötid för tillfället. Du är välkommen att testa ringa senare under eftermiddagen/kvällen, det är vanligtvis lugnare på telefon då.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Amanda Specialist, Kundservice
  • Men alla gånger jag ringer senare på ikväll och jag försöker 4 gånger i olika dagar, dessutom jag har lämnat mitt telefonnummer och ni aldrig ringer tillbaka. Jag tror att service I kundcenter blir värre under tiden.
  • Hej Juan!

    Vad tråkigt att du tycker det.
    Vi har inte haft något problem med uppringningsfunktionen, vänligen kontakta oss på nytt så hjälper vi dig med ditt ärende.

    Med vänlig hälsning,
    Amanda Specialist, Kundservice
  • Det är helt hopplöst att nå er på telefon , jag vill lösa mitt lån snarast , men ni svarar aldrig .
    Hur når jag Er
    Mvh Helene
  • Hej Helene och tack för ditt inlägg!

    Du är välkommen att kontakta oss senare på eftermiddagen eller kvällen på vardagar eller under helgen mellan 09:00-17:00. Det är vanligtvis lugnare på telefon då.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag och helg!
    Med vänlig hälsning,
    Amanda Specialist, Kundservice
  • Hej går att betala mera in på lånen inte hella med en del mvh Inis
  • Hej Inis och tack för ditt inlägg!

    Bankgiro samt OCR-numret är alltid detsamma till ditt privatlån, du kan alltid titta på en tidigare faktura för att hitta inbetalningsuppgifterna för att hantera en extraamortering.

    Du finner din faktura samt betalningsuppgifter när du klickar på ditt lånenummer under fliken "översikt" och sedan "låneavier".

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Specialist, Marginalen Bank
  • Hej, jag antar att ni fortsatt har problem att hjälpa era kunder via telefon support. Hur i h-vete får man kontakt med er? Ni hänvisar till att vi som kund måste ringa men kötiden är ju helt orimliga.
    Jag önskar bara få min lösensumna så jag kan sluta vara kund hos er.
  • Hej Torbjörn och tack för ditt inlägg!

    Vi beklagar telefonkön för tillfället. Dessvärre har vi en något längre telefonkö för tillfället. Ni får gärna testa ringa oss på nytt så vi kan hjälpa dig med ditt ärende, om ni inte har möjlighet att vänta i telefon så kan ni välja att bli uppringd i talsvaret.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Specialist, Marginalen Bank
  • Hade varit bra om ni skrev erat bgnr om man vill betala extra eller lösa lån o inte stå i telefon kö en vecka
  • Hej Rickard och tack för ditt inlägg!

    Om ni önskar att lösa ditt privatlån behöver ni hantera en inbetalning till dina personliga inbetalningsuppgifter. Sedan är det viktigt att ni kontaktar oss för att få korrekt belopp som inkluderar ränta per inbetalningsdatum.

    Ni kan kontakta oss på 0771 717 710, öppettider vardagar mellan 8-18 och helger 9-17.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Specialist, Marginalen Bank
  • Jag har ett lån hos er pga att jag blev utsatt för bedrägeri. Går det att lösa lånet från ett annat konto än mitt eget om man först har korrekt lösensumma från er? Genom att betala in på bankgiro och med OCR-betalarnummer?

    /Jessica
  • Hej Jessica och tack för ditt inlägg!

    Ja, det stämmer! För att vi ska kunna hjälpa dig med ditt ärende behöver ni kontakta oss via en kanal där vi kan verifiera dig. Vänligen kontakta oss på 0771-717 710 så hjälper vi dig!
    Öppettider vardagar 8-18

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Specialist, Marginalen Bank
  • 9Hej
    UNdrar om man kan få en betalningsfri månad på mitt lån.?

  • Hej Mats och tack för ditt inlägg!

    Vi erbjuder dessvärre inga betalningsfria månader på våra lån i dagsläget. Har du inte möjlighet att betala fakturan behöver du komma i kontakt med vår kravavdelning. De hanterar dessvärre inte sina ärenden via denna kanal. Du når dem på 010 495 1777 vardagar mellan 09:00-17:00.

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Specialist, Marginalen Bank
  • Hej
    Hur betalar jag in extra amortering på mitt lån?
    Justeras månadsavgiften sedan eller justeras återbetalningstiden?
  • Hej Erik och tack för ditt inlägg!

    Bankgiro samt OCR-numret är alltid detsamma till ditt privatlån, du kan alltid titta på en tidigare faktura för att hitta inbetalningsuppgifterna för att hantera en extraamortering. Vid extra amorteringar sjunker även månadskostnaden eftersom du behåller den ursprungliga löptiden.

    Du finner din faktura samt betalningsuppgifter när du klickar på ditt lånenummer under fliken "översikt" och sedan "låneavier".

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Specialist, Marginalen Bank
  • Hej vad har ni för Bank konto?

    Mvh
    Lena
  • Hej Lena och tack för ditt inlägg!

    Ni kan läsa mer om våra konton samt ansöka om dessa direkt via hemsidan!

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emma Specialist, Marginalen Bank
  • Jag vill ha autogiro hos er
    Kan ni maila uppgifter hur jag gör

  • Hej Mariann och tack för ditt inlägg!

    Ni kan ansöka om autogiro via blankett eller BankID. Ni finner de två olika ansökningsmetoderna i länkarna nedan:

    Du kan ansöka med mobilt bankID via länken nedan:
    https://www.marginalen.se/privatlan/autogiro/

    Du kan även fylla i ansökan via blanketten nedan:
    https://www.marginalen.se/globalassets/_documents/a-privat/2-lan/1-privatlan/privatlan-ansokan-for-autogiro.pdf

    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Hanna Handläggare, Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.