Välkommen till Marginalen Banks Kund-forum!
Vi hjälper gärna till att besvara allmänna frågor eller funderingar. Vi har därför sammanställt de vanligaste frågeställningarna här bredvid. Hittar du inte det du söker så ställ gärna din fråga till oss så besvarar vi den inom 24 timmar under vardagar 08-17.
För mer specifik hjälp vänligen logga in på internetbanken och skicka ett meddelande till oss!❤️
Marginalen Bank grundades 2010 och har idag runt 300 000 kunder. Vår vision är att bidra till en bättre värld genom att skapa ekonomiskt försprång till människor som söker en bank och partner som inte bara tittar på siffror utan lika mycket på idéer och framtid. Mer om oss hittar du här
Vid lösen av lån är det viktigt att du kontaktar oss via telefon för att få exakt lösensumma inräknad ränta per inbetalningsdatum. Du når oss på 0771 717 710 på vardagar mellan 8-20 och helger 9-17.
Ditt autogiro kommer per automatik att avslutas när ditt lån är löst.
Inga avgifter tillkommer vid lösen av lån. Det du betalar är räntan fram till dagens datum som inte är aviserad för månaden.
Vill du lösa ditt bolån innan bindningstidens slut så tillkommer det ränteskillnadsersättning.
Vi önskar dig en fin dag!
Med vänliga hälsningar,
Jag vill betala alla mitt privatlån. Kan ni skicka mig bankgiro?
Mvh Emma
Vid lösen av lån är det viktigt att du kontaktar oss via telefon för att få exakt lösensumma inräknad ränta per inbetalningsdatum.
Du når oss på 0771 717 710, öppettier vardagar mellan 8-20 och helger 9-17.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Det är helt orimligt att det ska ta över en timme i telefonkö. Särskilt som ni bryter samtalet medan man står i kö.
Du kan alltid kontakta oss via inloggat läge via internetbanken, du kan också ringa in till oss senare på eftermiddagarna då är det inte så långa kötider.
Vi har öppet till 20:00.
Med vänliga hälsningar,
För att lösa lånet behöver man kontakta oss för en korrekt lösensumma, summan som framgår i internetbanken är enbart kapitalskulden.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag och helg!
Med vänlig hälsning,
Dessvärre har vi längre kötid för tillfället. Du är välkommen att testa ringa senare under eftermiddagen/kvällen, det är vanligtvis lugnare på telefon då.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Vad tråkigt att du tycker det.
Vi har inte haft något problem med uppringningsfunktionen, vänligen kontakta oss på nytt så hjälper vi dig med ditt ärende.
Med vänlig hälsning,
Hur når jag Er
Mvh Helene
Du är välkommen att kontakta oss senare på eftermiddagen eller kvällen på vardagar eller under helgen mellan 09:00-17:00. Det är vanligtvis lugnare på telefon då.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag och helg!
Med vänlig hälsning,
Bankgiro samt OCR-numret är alltid detsamma till ditt privatlån, du kan alltid titta på en tidigare faktura för att hitta inbetalningsuppgifterna för att hantera en extraamortering.
Du finner din faktura samt betalningsuppgifter när du klickar på ditt lånenummer under fliken "översikt" och sedan "låneavier".
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Jag önskar bara få min lösensumna så jag kan sluta vara kund hos er.
Vi beklagar telefonkön för tillfället. Dessvärre har vi en något längre telefonkö för tillfället. Ni får gärna testa ringa oss på nytt så vi kan hjälpa dig med ditt ärende, om ni inte har möjlighet att vänta i telefon så kan ni välja att bli uppringd i talsvaret.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
Om ni önskar att lösa ditt privatlån behöver ni hantera en inbetalning till dina personliga inbetalningsuppgifter. Sedan är det viktigt att ni kontaktar oss för att få korrekt belopp som inkluderar ränta per inbetalningsdatum.
Ni kan kontakta oss på 0771 717 710, öppettider vardagar mellan 8-18 och helger 9-17.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
/Jessica
Ja, det stämmer! För att vi ska kunna hjälpa dig med ditt ärende behöver ni kontakta oss via en kanal där vi kan verifiera dig. Vänligen kontakta oss på 0771-717 710 så hjälper vi dig!
Öppettider vardagar 8-18
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,
UNdrar om man kan få en betalningsfri månad på mitt lån.?
Vi erbjuder dessvärre inga betalningsfria månader på våra lån i dagsläget. Har du inte möjlighet att betala fakturan behöver du komma i kontakt med vår kravavdelning. De hanterar dessvärre inte sina ärenden via denna kanal. Du når dem på 010 495 1777 vardagar mellan 09:00-17:00.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning,