Internetbanken - kan ej logga in

Hej Marginalen,
Har problem med att logga in på Maginalen som företag(förening). Använder jag mobilt bankID får jag upp det här felmeddelandet, med bankdosa händer ingenting fungerar på alla andra hemsidor. Mobilen händer ingenting. Jag har provat med Edge, Brave och Chrome samma resultat. En tidigare kassör logga in med sitt bankID på datorn tidigare om det är relevant.

Kommentarer

  • Hej,
    Vi vill gärna hjälpa dig med ditt ärende dock lyder banken under banksekretess och vi kan inte besvara din fråga vis denna kanal. För att kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du komma i kontakt med någon av våra andra kanaler där vi kan verifiera dig. Detta för din trygghet.

    För att komma i kontakt med oss finns vi på följande kanaler:
    Inloggat läge i internetbanken under fliken meddelande
    Telefonkontakt med vår kundservice på 0774 45 45 41

    Nadja
  • Detta tycks vara ett generellt problem - med företagskonto kan du inte logga in.  Man måste finna en sida, i vilken det först går att meddela, att man skall logga in som företagare.
    Detta är oacceptabelt. Sjävlklart skall en inloggning inte utan förklaring eller hänvisning avvisa en användare, eftersom man har en viss typ av konto i banken.
    SKÄRPNING !
  • Håller helt med. Man måste kunna logga in på företagskonto från mobilen. Se till att lösa detta problem. Jag sitter inte alltid vid min dator, som småföretagare.
  • Hej,
    Vi vill gärna hjälpa dig med ditt ärende dock lyder banken under banksekretess och vi kan inte besvara din fråga via denna kanal.
    För att kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du komma i kontakt med någon av våra andra kanaler där vi kan verifiera dig. Detta för din trygghet.

    För att komma i kontakt med oss finns vi på följande kanaler:
    Inloggat läge i internetbanken under fliken meddelande
    Telefonkontakt med vår kundservice på 0774 45 45 41


    Nadja
  • Idiotiskt !    Det är inte fråga om något personligt eller kontoanknutet.   HUR LOGGAR JAG IN UTAN ATT STÄNDIGT BLI AVVISAD?   Inte på er app.  Inte på er hemsida, får man veta, att man inte kan logga in eftersom man tydligen har ett företagskonto hos er.   Man skall tydligen leta efter något med "corporate" för att kunna logga in.   Detta utan någon upplysning i samband med alla misslyckade inloggningar !

    DETTA DUGER INTE - se till att i förhand ange, att er inloggning inte gäller vid företagskonto. Och hänvisa i så fall, till rätt inloggningssida eller annan app !!

    Skärp er!

    Krister företagare
  • Ovanstående är inget svar. Skärpning.
  • Hej,

    tack för ditt inlägg.

    Appen är anpassad för privatkunder, därmed kan inte företagskunder logga in där.

    Om man inte tar sig in på internetbanken så kan det bero på att man inte har behörighet. Anledningen till att min kollega hänvisar er att kontakta oss per telefon, är för att vi då kan undersöka saken, vad detta beror på. Observera dock att vi endast kan bekräfta sådan information till behörig firmatecknare.

    Man kan även prova använda olika webbläsare. Fungerar t.ex. inte Chrome, så kan man prova Firefox. Med andra ord, det är lättare att undersöka problemet via telefonkontakt.

    Vårt telefonnummer är 0774-45 45 41 och våra öppettider är kl. 08:00 - 17:00 vardagar.

    Med vänlig hälsning,

  • I webbläsaren slår vi in www.marginalen.se.

    Denna address blir då automatiskt kompletterad med www.marginalen.se/privat om vi vill det eller ej.

    Privat?? Visst ja - det var en speciell webb-adress man skulle ange som företagare, www.secure4marginalen.se , var det.

    Så försöker vi logga in där. Inloggningen misslyckad! blir beskedet, oavsett vilken webbläsare vi försöker med.

    Googlande runt problemet leder till någon Marginalen webb-adress med ordet "corporate" i . Där fungerar inloggningen.

    MEN - om vi inte bara skrämts bort av bankens webbadress-ändring till /privat, utan hade gått vidare på denna webb-sida till LOGGA IN, så finns det här underrubriker för Företag.  Och där fungerar inloggningen.

    SKRÄM DÅ INTE BORT OSS, genom att autokomplettera er webb-adress med /privat !

    OCH ANGE OCKSÅ NÅGONSTANS, att er app inte är till för oss med företagskonto. Gärna innan fler företagare än jag tappar tid, tålamod och förtroende för er bank genom sådan info-nonchalans.
  • Hej,

    tack för ditt inlägg.

    Precis som ni skriver så måste man klicka på "Företag" längst uppe till vänster för att komma till företagsdelen på hemsidan. Klickar man på Logga in-knappen så får man välja mellan både företag- och privat internetbank.

    Vi tackar för era synpunkter och lyfter dessa vidare som önskemål.

    Har ni egna synpunkter till oss som ni själv önskar att lyfta fram, så kan ni maila till: kundombudsmannen@marginalen.se

    Med vänlig hälsning,

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.