Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Ingår reseskydd när man betalar sin resa med Marginalen Traveller?

Hej, fick för mig att när man betalade en resa med Marginalenkortet så ingick det då ett s.k reseskydd. Stämmer det eller är det fel?

Mvh
Alf

Kommentarer

  • Hej Alf,

    Det stämmer bra att det ingår försäkringar när du köper din resa med vårt Traveller kort. För att dessa ska gälla måste minst 75% av resan vara köpt med kortet.
    Du kan hitta vilka försäkringar som ingår och villkoren som gäller här.

    Vänlig hälsning,

    Laura
  • Dock så är det väl inte ett "reseskydd" som ingår utan hjälp med självrisken på ens eventuellt egna reseskydd?

  • Hej Lars,

    Vad är det specifikt med reseskydd som du undrar över?

    Hälsningar,

  • Så här står det i era vilkor.

    Inför varje resa är det viktigt att du ser över ditt försäkringsskydd. Kortförsäkringen utgör ett komplement till hemförsäkringens reseskydd som vanligtvis ersätter kostnader för sjukvård, olycksfall och hemtransport. Du som har bokat enkel biljett bör särskilt se över ditt reseskydd inför din resa, då din kortförsäkring i dessa fall endast gäller fram till resmålet.

    Om du inte har ett fullgott reseskydd i din hemförsäkring som ersätter bl.a. läkekostnader under resan eller om du helt saknar hemförsäkring, bör du teckna en separat reseförsäkring.

  • Hej igen,

    Här ser man vad det ingår för försäkringar om man köper resan via travellerkortet.

    Hälsningar,

  • Gäller reseförsäkring även vid SAS strejk?

  • Hej
    Reseförsäkringen gäller inte vid strejk, du kan läsa mer om villkoren här.
    Vänligen
    Johan

  • Måste du ha en hem försäkring om eran reseförsäkring ska gälla. Tycker det verkar så. Stämmer det??
  • Hej,

    För specifka villkorsfrågor gällande försäkringen ber vi dig kontakta ERV som är försäkringsbolaget och har hand om våra försäkringar på kortet.

    Du når dem på 0770 456 911

    Vänligen
    Sanna
  • Jag har betalt hela resan med kortet, min medresenär har inga kort. Kan vi få ersättning när vi måste avboka resan pga dödsfall?

    Laila Hallonqvist
  • Hej Laila och tack för ditt meddelande.

    Vi beklagar det inträffade.

    Om ni kan få ersättning eller ej är något ERV beslutar. Men innan dem kan fatta ett beslut behöver du registrera en skadeanmälan. Det kan du göra genom att kontakta dem på 0770 456 911 eller så kan du registrera skadeanmälan direkt på deras hemsida.

    Med vänlig hälsning,
    Karl Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.