Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Kan man ansöka om betalningsfri månad på era lån?

Kan man ansöka om betalningsfri månad på något sätt hos er?
På vanligt lån dvs.
Med vänlig hälsning Jonas
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Jonas!

    Vi har inga betalningsfria månader på våra lån i dagsläget. Det belopp som inte betalas till förfallodatumet läggs på nästa faktura tillsammans med förseningsavgift, påminnelseavgift och eventuell dröjsmålsränta.

    Hälsningar,
    Renee Kundservice
  • kan man delbetala på lånet? och betala allt + det som fattades förra månaden på nästkommande faktura?
  • Hej Christer

    Om du väljer att endast betala en del av månadens faktura kommer kvarvarande skuld att adderas till nästkommande faktura.

    Utöver detta tillkommer gällande avgifter. Aktuella avgifter hittar du HÄR.
    Se även tidigare svar i denna tråd.

    Det är bra om man kontaktar oss så vi får veta hur situationen ser ut.
    Kundservice når du på 0771-717710

    Hälsningar
    Vanessa Kundservice
  • Har ni haft betalningsfria månader förut( stoppa bet för en mån) . För om man har svårt att betala en månad, så har man nog lika dåligt månaden efter, så då kan det ju bli kastraståf för den det berör.
  • Hej undrar om ni har rättigheter att dra dubbel autogiro utan kontakta mig!! Jag betalade förra månadens faktura den25 3090via bankkonto sen drar ni över 6000 den27Ni är värre än Kronofogden inte ens dom skulle gjort så!!!! Kräver ni sätter in mina pengar omg! Så jag har till mat denna månad. /Carin
  • Hej Yvonne!

    Vi har tyvärr inga betaningsfria månader på våra lån. Om du behöver tala med en handläggare gällande dina betalningar är du välkommen att kontakta oss på 010 495 17 77.

    Vänligen
    Sanna Kundservice
  • Hej Karin,

    Om man missar en månads betalning blir det automatiskt dubbel dragning nästkommande månad. Självklart justerar vi detta så att det inte dras dubbelt om man betalar in den försenade fakturan under månaden, men autogirot reserveras den 25e, vilket innebär att dragning kommer att ske ändå om det kommer in en betalning efter den 25e. Du kan kontakta oss för att få en återbetalning. Kontakta oss gärna via telefon eller internetbank, då vi endast kan svara på generella frågor vai denna kanal.

    Vänligen
    Sanna Kundservice
  • Jag undrar om ni har haft det någon gång förut, och om ni har haft det förut, varför tog det bort, för man kan ju få dåligt med pengar så man inte kan betala, och då har man ju inte bättre månaden efter, då kan man ju hamna i samma situation igen.
  • Hej,

    Vi har inga generella betalningsfria månader, däremot kan man alltid kontakta oss om man vet att man kommer ha betalningssvårigheter på grund förändrad ekonomi eller liknande, vi försöker självklart alltid hjälpa till i den mån det går med en hjälpinsats, för att man inte ska hamna efter med sina betalningar.

    Kontakta oss på 010 495 17 77.

    Vänligen
    Sanna Kundservice
  • Menar du era betalningar eller alla andra betalningar man har till andra .
  • Hej!

    Detta gäller betalningar till oss.

    Vänligen,
    Amanda Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.